Thursday, October 24, 2013

Bunuh sana sini



Assalammualaikum semua...

Hai tak tau le ape nak jadi dengan negara kita ni yang dok dicanang2kan sebagai Malaysia Masih Aman oleh golongan tertentu tuuuu. Dalam masa 2-3 hari ni asyik citer bunuh-bunuh je. Hai nak ganti nama tempat Bunohan tu ke?

Semalam CiKema baru je tau cite pasal pegawai bank kena tembak dek pok guard bank tu sendiri. Hari ni cite orang mengamuk pulak... Hai nyawa tu diorang boleh buat main-main je ek. Boleh suka-suka hati je nak ambil. Macam sembelih ayam je.

sedih CiKema tengok
Berat mata yang memandang berat lagi orang mengalaminya sendiri. Kesian pada keluarga mangsa yang tak bersalah tu. Mungkin mereka berada di tempat yang salah, pada waktu yang salah dan terjumpa dengan orang yang salah. Itulah takdir Allah kan. Dia dah tentukan segala-galanya bagaimana kematian setiap makhluknya. Sesungguhnya mati itu sangat dekat.

Dua maut, dua cedera ditikam lelaki di stesen LRT Gombak dan LRT Taman Melati
2013/10/24 - 13:47:15 PM 
 
Kuala Lumpur: Dua maut manakala dua cedera ditikam seorang lelaki dipercayai mengalami tekanan jiwa dalam dua kejadian berasingan berhampiran LRT Gombak dan LRT Taman Melati. 

Dalam kejadian kira-kira jam 11.20 pagi tadi, dua wanita berusia 60 dan 40 tahun iaitu pemilik dan pekerja kedai runcit ditikam suspek berusia 26 tahun yang juga penghantar rokok. 
Selepas kejadian itu, suspek memandu van rokok berkenaan melarikan diri ke LRT Taman Melati lalu melanggar sebuah van membawa mineral. 

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, suspek keluar lalu menikam pemandu van berkenaan sebanyak tiga tikaman dan maut di lokasi kejadian. 

"Suspek larikan diri pula ke Jalan Tumbuhan kira-kira 200 meter dari lokasi itu dan melanggar sebuah kereta jenis Toyota Prius dipandu remaja lelaki. 

"Suspek itu kemudian keluar dan menikam pula pemandu kereta terbabit yang turut maut di tempat kejadian," katanya ketika ditemui dilokasi kejadian. 

Khairi berkata, orang ramai yang menyedari kejadian itu berusaha menahan suspek menyebabkan berlaku pergelutan dan merampas pisau rambo yang digunakan suspek.
gambar kat LRT kejadian amuk
Kejadian orang mengamuk tu boleh baca kat LINK NI

Apakah kerana tekanan mental atau tekanan hidup punca kejadian sebegini? Pucuk pangkalnya bila IMAN tiada dalam jiwa. Maka kewarasan tidak dapat di kawal dan terjadilah kejadian seumpama ini. Diharap kita sentiasa mencari IMAN di dalam dada agar kita sentiasa ingat Allah. In Sha Allah...

Al-Fatihah buat arwah dan mangsa. Takziah pada keluarga mangsa yang terlibat.

5 comments:

  1. entahlah malaysia kureng aman dengan orang gila yang sgt bnyk .. aduii mayb tekanan kos hjdp

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu yg perlu di fikirkan oleh pak menteri kat Malaysia, jgn suka2 hati buat itu ini tanpa memikirkan rakyat jelata dulu. :)

      Delete
  2. Salam perkenalan..
    jemput visit and follow me back :)
    http://wwweffafarhana.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. yae, betul !! setuju sangat..pokok pangkalnya iman. kuat or x kita hanya kita yang tau dan kepada-Nya kita memohon pertolongan

    ReplyDelete
  4. namanya mati tak tahu dimana,waspadalah kita akan mati

    ReplyDelete