Tuesday, March 18, 2014

Nak Istikharah

Assalammualaikum...

Setiap kali timbul kekeliruan atau kesukaran membuat keputusan atas sesuatu perkara penting dalam hidup, pastilah kita akan cuba mencari jalan penyelesaian dengan cara berbincang dan juga meminta petunjuk dari yang Maha Esa. Maka ramai yang akan cuba membuat solat Istikharah selagi mana keputusan yang hendak dibuat itu menemui jalan buntu.

CiK Akma tak tahu sangat tentang Istikharah ni. Kemungkinan disebabkan masih dalam kejahilan maka CiK Akma tidak mempraktikkan amalan Istikarah ni. Rupa2nya banyak sangat kehebatan dan kelebihan Istikhrah dalam kelancaran hidup sebagai hambaNya yang taat pada perintahNya.

Ambil dari SINI
Ada juga kesalahan dalam melakukan Istikharah ni. So Cik Akma akui memang banyak kekurangan CiK Akma. Lepas ni memang kena selalu buat Istikarah sebelum membuat apa2 keputusan agar keputusan dan pilihan yang dibuat tidak salah dan tidak menyenangkan hati. Diharapnya dapat petunjuk yang baik, benar dan betul dari Allah SWT.

Jadi kenalah solat Istikarah dengan cara yang betul kan. So boleh follow yang ni untuk dijadikan panduan agar segala keputusan yang dibuat tu mengikut syariah dan petunjuk dari Allah SWT juga.


 

Okey dah tahu cara yang betul sekarang... siapa nak buat Istikharah???? Jomlah kite.... :)

1 comment: