Tuesday, March 22, 2011

Kashaf Imani...sedeh tapi best

Malam tadi barulah nengok citer Kashaf Imani. Jom tengok trailer untuk Telemovie ni.


Lorrr...udah tayang 2-3 kali sebelum ni upernye..baru malam tadi CiKema sempat menengoknye..sungguh ketinggalan..

time nilah baru CiKema tengok

tak kesahlah kan..tertinggal ketapi ke... kapal terbang ke... yang pasti dan tak sangka betul..cite tu sangat best. berjurai-jurai ayor matoku. sangat sedey citenye..bagi CiKema lah..kalau korang... tak taulah.. sib tak sampai tsunami. Minta Allah jauhkan..

Gandingan bersama Beto Kusyairi dan Aharifah Amani

Kashaf dilakonkan oleh Beto Kusyairy..ala yang berlakon dalam siri Geng Surau tu... ala sebagai Razif aka mayat. berapa banyak alaa... da.. alalala... dan Imani plak oleh Sharifah Amani.

yang ni masa Kashaf minta tolong Imani

cite ni macam cite Ghost Whisper gitu. si Imani ni mempunyai kelebihan untuk berkomunikasi dengan roh2. dia jadi perantara dan tolong sampaikan pesanan bagi roh2 yang masih tak tercapai or tak tertunai apa2 hajat derang pada insan2 yang mereka sayang.

Kekasih Gelapku - Ungu

kebetulan plak, Imani sangat suka ngan Kashaf. dan tiba2 terjadilah insiden di mana Kashaf di tikam penjahat. dari situlah bermulanya cite sedey... si Kashaf dalam keadaan koma dan Imani jadilah penyampai radio pada mak Kashaf.

Kashaf ada sorang adik yang sangatlah terjal juga. bapak derang lain-lain..mak dia terlebih sayangkan adik dia sebab muka si Kashaf ni sama cam bapak dia. macam pilih kasih gitu..tapi sebenarnye mak dia sakit ati je kat bapak Kashaf sebab bapak dia blah gitu je. ni kes lelaki tak bertanggungjawablah kan...huh..

pas tu masa dalam koma, maknye soh le adik dia datang jenguk..tapi punyalah degil tak mo. konon2nye dia tak wat dosa...macam-macam cakapnye..sangat kureng ajor di situ. last2...eksidenlah plak

Moral of the story..jangan kurang ajor ngan keluarga kita terutama mak. nanti kalau nak mati susah nak minta maaf. pas tu mulut jangan kuwang ajor gak...cakap minta mati bagai..or terasa diri tu lambat mati lagi..sebab kita tak tau tiba2 tertunai apa yang kita cakap...haaa... tak sempat nak bertaubat camno? Nauzubillah.. Moga-moga hidup dan mati kita dalam iman. Amin

Tiada Duka yang Abadi- Opick

Tiada duka yang abadi didunia Tiada sepi merantaimu selamanya Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti Takdir hidup ‘kan dijalani Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu Namun ku percaya hati meyakini Semua akan indah pada akhirnya Andai bisa ku mengulang Waktu hilang dan terbuang Andai bisa perbaiki segala yang terjadi Tapi waktu tak berhenti Tapi detik tak kembali Harap ampunkan hamba-Mu ini Waktu berputar rebulan dan matahari Bunga yang mekar akan layu akan mati Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti Takdir hidup ‘kan dijalani *courtesy of FunLirik.com Andai bisa ku mengulang Waktu hilang dan terbuang Andai bisa perbaiki segala yang terjadi Tapi waktu tak berhenti Tapi detik tak kembali Harap ampunkan hamba-Mu ini Andai bisa ku mengulang Waktu hilang dan terbuang Andai bisa perbaiki segala yang terjadi Tapi waktu tak berhenti Tapi detik tak kembali Harap ampunkan hamba-Mu ini Harap ampunkan hamba-Mu ini

Boleh panjang leborla bercerita...macam nak cite sampai abis... idok le teman. nanti kalau cite ni diulang tayang, akan CiKema tengok dari mula...suka layan lagu dalam cite tu. besshhh...i like :)

4 comments:

  1. mcm best jek lagu opick nih...nak donlod lah nanti =)

    ReplyDelete
  2. mlm tadi ulangan ker? tak perasan la sb tgk HBO..

    ReplyDelete
  3. saya suke gile cite ni.. sgt romantik masa mula2 imani kantoi suka kat kashaf..scene kat atas bumbung tuh..

    ReplyDelete