Tuesday, February 15, 2011

CONTEST NAMA BABY SAYA


Jom ibu-ibu bapa-bapak sekalian..
kita join 

CONTEST NAMA BABY SAYA

tarikh tutup 1 Mac 2011

nilah baby ibu


Nama: Aqmar Firzanah binti Muhammad Faizal
Umur: 1 tahun 4 bulan (08.10.2009)
Nama Ibu: Akmarwati Ab Rashid

Nama anak CiKema dipilih ade kaitan ngan nama CK n suami Cik Pejal (sebut payjal ek). Permulaan nama kami gitu. A dan F. Bukan AF for Akademi Fantasia plak. takde kena mengena yek..miahaha.. Nama Aqmar tu bermaksud Putih dan Cantik atau boleh juga dikaitkan dengan Bulan gitu. Kiranya ada sifat-sifat bulan lah kot. Nampak putih dan cantik bila bercahaya kan.. Tapi tak pasti yang mana satu yang sahih. CK tak belajar bahasa Arab.

bulan yang cantik

Nama tu Cik Pejal letak sebab nak soh anak2 ingat ibu diorang sama. Walaupun ejaan lain tapi bunyinya tetap sama kan. Lagi satu semasa hidup, biasanya anak-anak bawa nama ayahnye je. So, Cik Pejal letak sekali nama CK untuk semua orang kenal. Contohnyela kan bila orang tanya..Anak sape tu? Ala..anak si Akma & Faizal le. Kalau baik, alhamdulillah... Syukur. kalau negatif tu..nauzubillah le yek. 

Muslimah Solehah dan Bijak

Then, nama Firzanah tu bermaksud Bijaksana dan Pandai. Harapan CK agar dia jadi anak yang bijak pandaile hendaknye. Bila digabungkan jadilah Aqmar Firzanah = Putih Cantik Bijak Pandai. Insya Allah.. Moga2 Firzanah jadi anak yang Putih Cantik Bijak Pandai dalam semua hal. Dunia dan akhirat. Jadi muslimah yang sejati dan anak yang solehah menyenangi ayah dan ibu juga insan-insan yang menyayanginya. Amin

Wokey siap bagi penerangan panjang lebor tu. berlebih-lebihan lah plak.. Sowiii..hehe

Moga2 CiKema antara yang bertuah.Amin

1 comment: