Thursday, November 11, 2010

Kakak Konvo | Kebanggaan Ayah dan Ibu

Majlis Penyampaian Sijil dan Hadiah 
Pra Sekolah Jais, Kg Nakhoda 
Daerah Gombak

Hari : Ahad.
Tarikh :7 Nov 2010.
Masa: 8:00 pagi - 12.00 tgh hari
Tempat: Dewan Sekolah Agama Masjid At Taqwa, 
Selayang Baru, Selangor Darul Ehsan

Ahad lalu akak ada majlis konvo. Sekolah kakak buat majlis penyampaian sijil dan hadiah tu kat dewan sek. agama. Masjid At-Taqwa, Selayang Baru. dekat2 ngan Pasar Borong Selayang tulah.boleh tengok peta kat bawah tu. agak jauh dari umah. tahun lepas, majlis penyampaian hadiah dibuat kat dewan sebelah Komplek Renang Seri Siantan, Selayang. dekatle skit ngan umah. nak wat cam ne, sekolah Kakak tak besar mana pun. nak buat penyampaian hadiah kenalah buat kat dewan besar2 skit n ada banyak parking untuk ibubapa park kete masing2. lagipun sekolah kakak tu bawah surau je. lot umah yang diwakafkan jadi sekolah dan surau.
peta ke masjid At-Taqwa.thank en google map
Tahun lepas, akak dapt 2 hadiah. tempat ketiga dalam kelas dan juga untuk cenderamata.Kira ok le tu, lagipun masa akak peksa tahun lepas, adik baru je lahir, so banyak hari tak pergi sekolah. time peksa je akak datang. Alhamdulillah, tahun ni makin bertambah-tambah hadiah kakak.yang menjadi kebanggaan Ayah n Ibu, apabila tahun ni prestasi akak meningkat. dapatlah menjadi salah seorang antara murid cemerlang dan juga tempat pertama dalam kelas. Cayalah...
adik2 n ayah pun tumpang gumbira.
so kita layankan jelah gambo2 masa majlis tempoh hari tu. tak banyak pun, sebab pakai kamera handphone. tu pun nasib baik ada hp berkamera. adalah juga gambar kenang2an. 
Jom layan..
atas: beratur dulu bawah: then kena nyanyi

ni masa terima hadiah utk kelas. kira tamat blajar le.maklumlah dh konvo
Ibu harap kakak akan terus belajar rajin2. nnt next year, dah masuk sekolah rendah. lagilah banyak dugaan. lagi banyak kena belajar. pra sekolah bolehlah main-main. apa-apa pun ibu tak kisah tempat berapa dalam kelas sekalipun, janji akak suka belajar dan manfaatkan ilmu yang dipelajari.guna segala ilmu dengan sebaik2nya untuk berbakti pada ayah ibu, kaum keluarga, bangsa dan negara. Moga2 jadi anak yang solehah. begitu juga anak2 ibu yang lain. jadikan ini sebgai pembakar semangat untuk terus berjaya.Ibu doakan akak dan adik2 berjaya dalam hidup, di dunia dan akhirat nnt. Amin.

We Love Our Kids


2 comments:

  1. wah..happy la kan..da konvo..hihi...
    kak akma chk email ye...

    ReplyDelete
  2. hehe..she make us happy. ok2 dh settle buat apa yg ekin minta tu.thanks ek

    ReplyDelete